Verenigde Vergadering 4 juli 2019

Op donderdag 4 juli was de eerste reguliere Verenigde Vergadering met het nieuwe college achter de vierschaar. Omdat het nieuwe college net begonnen is, was het nog een lichte agenda. Hieronder drie onderwerpen die besproken zijn.

Verbreding Boomawetering in Monster goede zaak
De VVD is blij dat de Boomawetering in Monster eindelijk verbreed wordt. Hierdoor wordt de afvoer van het water vanuit Monster flink verbeterd. “Dankzij goede samenwerking met de gemeente Westland en de provincie Zuid-Holland kunnen we nu deze verbeteringslag maken”, aldus woordvoerder Jurjen de Klerk. “Omdat de provincie en de gemeente daar een nieuwe rotonde gaan aanleggen kunnen we gelijk het watersysteem verbeteren. Een goede zaak!”

VVD: Verbeter jaarlijkse verantwoording Hoogheemraadschap
De jaarlijkse verantwoording van het Hoogheemraadschap Delfland kan beter. Tijdens de vergadering van het Algemeen Bestuur pleitte Jurjen de Klerk daarom voor de methode Duisenberg: “Wij moeten uit kunnen leggen of het Hoogheemraadschap daadwerkelijk heeft gedaan met ons belastinggeld wat we van tevoren hadden afgesproken. Nu is het soms lastig om die vraag te beantwoorden. Wij zijn daarom blij dat het college aan de slag gaat met ons voorstel om dit mogelijk met de methode-Duisenberg te verbeteren.”

Installatie Jeugddijkgraaf
De VVD-fractie wil Jiska Taal feliciteren met haar benoeming als landelijke jeugddijkgraaf. Het werk van het jeugdwaterschap is belangrijk voor het waterbewustzijn onder jongeren.